Yıllık alımlarda NET %20 İndirim Yakalayın.

PYTHON KOD ÖRNEKLERİ: YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN EN İYİ ÖRNEKLER - MarkaHost

Bu makalede, yeni başlayanlar için en iyi python kod örnekleri sunulmaktadır. Basit hesap makinesi, dosya okuma/yazma, sınıflar ve nesneler örnekleri yer almaktadır.

PYTHON KOD ÖRNEKLERİ: YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN EN İYİ ÖRNEKLER

Python KOD ÖRNEKLERİ: YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN EN İYİ ÖRNEKLER

Python, son yılların en popüler programlama dillerinden biri haline geldi. Kolay anlaşılır yapısı, yüksek okunabilirliği ve kullanım kolaylığı nedeniyle özellikle yeni başlayanlar için tercih edilmektedir. Bu yazıda, Python kod örnekleri ile bu programlama dilini daha iyi anlamak ve öğrenmek için en iyi örnekleri sunacağız.

python kod örnekleri

1. Basit Hesap Makinesi

İlk örnek olarak, basit bir hesap makinesi uygulaması oluşturabilirsiniz. Bu uygulama sayesinde, kullanıcıların temel matematiksel işlemleri yapmasına olanak tanıyacaksınız.

 
#Basit Hesap Makinesi

print("Basit Hesap Makinesine Hoş Geldiniz")

a = float(input("ilk sayı: "))
b = float(input("ikinci sayı: "))

toplama = a + b
çıkarma = a - b
çarpma = a * b
bölme = a / b

print("Toplama sonucu: ", toplama)
print("Çıkarma sonucu: ", çıkarma)
print("Çarpma sonucu: ", çarpma)
print("Bölme sonucu: ", bölme)

Bu kod örneği, kullanıcıların iki sayı arasında toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerini yapmasına izin verir. Ayrıca, float() fonksiyonunu kullanarak sayıları ondalıklı olarak girme imkanı da sağlar.

2. Basit Tahmin Oyunu

İkinci örnek olarak, basit bir tahmin oyunu uygulaması oluşturabilirsiniz. Bu uygulama, kullanıcılara rastgele bir sayı seçmeleri ve belirli bir aralıkta bu sayıyı tahmin etmeleri için bir fırsat sunar.

 
#Basit Tahmin Oyunu

import random

print("Basit Tahmin Oyununa Hoş Geldiniz!")

sayı = random.randint(1, 100)
tahmin_hakkı = 5

while True:
    tahmin = int(input("Tahmininizi girin: "))
    if tahmin == sayı:
        print("Tebrikler! Doğru tahmin ettiniz.")
        break
    elif tahmin < sayı:
        print("Daha büyük bir sayı girin.")
    else:
        print("Daha küçük bir sayı girin.")
    
    tahmin_hakkı -= 1
    
    if tahmin_hakkı == 0:
        print("Tahmin hakkınız bitti! Doğru cevap", sayı, "idi.")
        break

Bu kod örneği, rastgele bir sayı seçer ve kullanıcılara tahmin etmeleri için beş tahmin hakkı verir. Kullanıcı her yanlış tahmininde haklarından birini kaybeder. Doğru sayıyı tahmin ettikleri takdirde, oyun sona erer ve kullanıcıya tebrik mesajı verilir.

3. Dosya Okuma ve Yazma

Üçüncü örnek olarak, bir dosyayı okuyup yazmak için Python kodu kullanabilirsiniz. Bu örnek, dosyalama işlemleri yapmanız gereken durumlarda size yardımcı olur.

 
#Dosya Okuma ve Yazma

with open("dosya.txt", "w") as file:
    file.write("Bu bir deneme dosyasıdır.")

with open("dosya.txt", "r") as file:
    print(file.read())

Bu kod örneği, with ifadesi kullanarak bir dosyayı açar ve içine yazı yazar. Ardından, aynı dosyayı read() fonksiyonu ile okur ve ekrana yazdırır.

4. Fonksiyonlar

Dördüncü örnek olarak, fonksiyonlar kullanarak bir hesap makinesi uygulaması oluşturabilirsiniz. Bu sayede, matematiksel işlemleri tekrar tekrar yazmak yerine fonksiyonlar aracılığıyla çağırabilirsiniz.

 
#Fonksiyonlar ile Hesap Makinesi

def topla(a, b):
    return a + b

def çıkar(a, b):
    return a - b

def çarp(a, b):
    return a * b

def böl(a, b):
    return a / b

print("Fonksiyonlar ile Hesap Makinesine Hoş Geldiniz")

a = float(input("ilk sayı: "))
b = float(input("ikinci sayı: "))

print("Toplama sonucu: ", topla(a,b))
print("Çıkarma sonucu: ", çıkar(a,b))
print("Çarpma sonucu: ", çarp(a,b))
print("Bölme sonucu: ", böl(a,b))

Bu kod örneği, her bir matematiksel işlem için ayrı ayrı fonksiyonlar tanımlar. Kullanıcıdan alınan sayılar bu fonksiyonlara parametre olarak verilir ve sonuçlar ekrana yazdırılır.

5. Sınıflar ve Nesneler

Son olarak, sınıflar ve nesneler kullanarak bir müzik çalar uygulaması oluşturabilirsiniz. Bu uygulama, kullanıcılara müzik çalma, duraklatma ve ileri-geri sarma gibi işlemler yapma imkanı sunar.

 
#Sınıflar ve Nesneler ile Müzik Çalar

class MüzikÇalar:
    def __init__(self):
        self.çalan = False
        self.şarkılar = ["Şarkı 1", "Şarkı 2", "Şarkı 3"]
        self.seçilen_şarkı = 0
    
    def çal(self):
        if not self.çalan:
            print("Şarkı çalmaya başladı.")
            self.çalan = True
        else:
            print("Şarkı zaten çalıyor.")
    
    def duraklat(self):
        if self.çalan:
            print("Şarkı duraklatıldı.")
            self.çalan = False
        else:
            print("Şarkı zaten duraklatılmış.")
    
    def ileri_sar(self):
        if self.seçilen_şarkı < len(self.şarkılar) - 1:
            self.seçilen_şarkı += 1
            print("Sonraki şarkıya geçildi: ", self.şarkılar[self.seçilen_şarkı])
        else:
            print("Bu son şarkı.")
    
    def geri_sar(self):
        if self.seçilen_şarkı > 0:
            self.seçilen_şarkı -= 1
            print("Önceki şarkıya geçildi: ", self.şarkılar[self.seçilen_şarkı])
        else:
            print("Bu ilk şarkı.")
    
    def şarkı_listesi(self):
        print("Mevcut şarkılar: ", self.şarkılar)

müzikçalar = MüzikÇalar()

print("Sınıflar ve Nesneler ile Müzik Çalar")
müzikçalar.şarkı_listesi()
müzikçalar.çal()
müzikçalar.ileri_sar()
müzikçalar.duraklat()

Bu kod örneği, MüzikÇalar adında bir sınıf tanımlar. Bu sınıf içinde, müzik çaların durumunu takip etmek için değişkenler ve müzik çalmak, duraklatmak, ileri-geri sarmak ve şarkı listesini göstermek için fonksiyonlar bulunur. Daha sonra, MüzikÇalar sınıfından bir nesne oluşturulur ve bu nesne aracılığıyla müzik çalar uygulaması kullanılır. Çalıştırıldığında, şarkı listesi gösterilir, bir şarkı çalınır, sonraki bir şarkıya geçilir ve duraklatılır.

Bu kod örneği, sınıflar ve nesnelerin temel prensiplerini gösterir. Nesne yönelimli programlama kavramlarına aşina olmanızı sağlar ve uygulama geliştirme sürecinde işlerinizi kolaylaştırır.

Sonuç

Bu yazıda, Python kod örnekleri aracılığıyla yeni başlayanlar için en iyi örnekleri sunduk. Bu örnekler, temel programlama becerilerinizi geliştirmenize yardımcı olur ve daha büyük projeler oluşturmak için ihtiyacınız olan temelleri sağlar. Python, kolay anlaşılır yapısı ve yüksek okunabilirliği ile öğrenmek için ideal bir programlama dilidir.

Aradığınız Bilgiyi Bulamıyor musunuz?

Bilgi bankasını detaylı olarak incelediniz, fakat ihtiyacınız olan bilgiyi bulamıyorsanız,

Bir Destek Talebi Oluşturun.