Linkedin Nedir?

Linkedin profesyonel kişilerin iş dünyasında aktif bağlantılar kurabilmelerine, kendi sektörlerinden insanlarla etkileşimde bulunmalarına destek olan bir platformdur. Günümüzde aktif olarak kullanılmakta bu sosyal medya platformu ilk olarak 2003 yılında kurulmuştur. Reid Hoffman tarafından kurulan platformun temel hedefi, kullanıcıları için profesyonel bir hesap oluşturmaktır. Kişilerin sektörlerine ait deneyimlerini, uzmanlıklarını paylaşabilmelerini sağlayan başarılı bir uygulamadır. Hem işverenler hem de iş arayanlar tarafından kullanılmakta olan Linkedin, etkili bir kariyer platformu olarak yorumlanmaktadır. Dünya genelinde milyonlarca insanın aktif olarak kullandığı bilinmektedir. Böylece elektronik ortamda aynı iş kolundan insanların birbirini bulabilmesi, birbirleriyle iletişimde kalmaları gibi avantajlar sağlamaktadır.

Linkedin platformunun temel amacı, profesyonel iş dünyasındaki ilişkilerin güçlenmesi, yeni iş fırsatlarının elde etmek olarak bilinmektedir. Bu platform içerisinde kullanıcıların kendi profillerini oluşturabilmesi, özgeçmişlerini sergilemesi ve iş deneyimlerini paylaşabilmesi mümkün olmaktadır. Ek olarak sektörünüzdeki diğer profesyonelleri takip edebilir, onlarla bağlantı kurabilirsiniz. Böylece yeni iş fırsatlarından faydalanabilirsiniz. Linkedin uygulaması, kullanıcıların iş dünyasındaki gelişim ve yenilikleri takip edebilmesi açısından da önemli bir avantaja sahiptir. Profesyonellerin etkileşimde kalması, iş süreçlerinin çok daha verimli şekilde ilerlemesi açısından oldukça faydalıdır.

Linkedin kullanıcıları iş gruplarına katılabileceği gibi ilgi alanlarına göre yeni gruplar oluşturabilmektedir. Sizler Linkedin gruplarını kullanarak sektörünüzde öne çıkan profesyonellerle bir araya gelebilirsiniz. Sürekli ve güncel bilgi paylaşımlarını bu gruplar üzerinden devam ettirebilirsiniz. Kullanıcıların sektörlerine ait konularda tartışmalara katılması, sorular sorması ve yeni fikirler ortaya atması için de uygun ortamı sağlamaktadır. İş dünyasında başarı elde etmek için kullanılan en etkili fırsatlardan biri olarak bilinmektedir. İş dünyasında daha fazla kişiyle bağlantı kurabilmek, yeni olanaklara sahip olabilmek ve sektör içerisindeki gelişmeleri yakalamak gibi avantajları mevcuttur. Sizler de etkili bir yolda ilerleyebilmek, iş dünyasında görünür olmak amacıyla Linkedin üyeliği oluşturabilirsiniz.

Linkedin Neden Kullanılmalıdır?

Kurulup yayınlandığından beridir kullanıcılarının iş ağlarını büyütmek, yeni iş fırsatlarıyla bir araya gelmek amacıyla Linkedin tercih edilmektedir. Farklı sektörlerde çalışmaya devam eden kişilerin sektörlerine ait yenilikleri ve ilerlemeleri takip edebilmesi için uygun bir ortam sağlamaktadır. İş ilişkilerinin kurulması, geliştirilmesi ve kariyer basamaklarının hızlı bir şekilde tırmanılması konusunda da oldukça etkilidir.

Linkedin platformu ile iş ilişkilerinizi güçlendirebilirsiniz. Yeni fırsatlarla bir araya gelmek, iş dünyasında sürekli etkileşimde bulunabilmek gibi artıları bulunmaktadır. Profesyonel bir ağ oluşturma, bağlantı kurma gibi hedefleri mevcuttur. Kullanıcılar sektörlerindeki liderlerle bağlantı kurmak, iş arkadaşlarıyla iletişimde kalmak için Linkedin avantajlarından yararlanmaktadır. Aynı zamanda mevcut konumunuzdan çok daha iyi iş fırsatlarıyla bir araya gelmenizi de mümkün hale getirmektedir. Linkedin uygulaması üzerinden kariyerinizi geliştirebileceğiniz pek çok avantajla buluşabilirsiniz. Platform üzerinden güncel iş ilanlarını takip edebilirsiniz. Böylece kullanıcılar kariyer planı oluşturdukları alanda iş bulma fırsatından yararlanabilmektedir. Sizler için yeni fırsatların keşfedilmesi noktasında oldukça önemli bir adres olarak nitelendirilmektedir.

Linkedin Nasıl Kullanılır?

Linkedin nasıl kullanılır sorusu sıklıkla sorulmaya devam edilmektedir. Öncelikli olarak bu platform üzerinden işverenlerle direkt iletişime geçmeniz mümkündür. Yeni iş fırsatlarını takip edebilir, size özel bir ağ elde edebilirsiniz. Uygulamayı en etkili şekilde kullanmak isteyenlerin ise dikkat etmesi gereken bazı adımlar bulunmaktadır. Bunlardan bahsedecek olursak ilk kısımda profesyonel bir profil oluşturmak yer almaktadır. İyi bir başlangıç yapmayı umuyorsanız profilinize sizi yansıtan, resmi bir profil fotoğrafı eklemeye özen göstermelisiniz. Profilinize ekleyeceğiniz fotoğraf güvenilirlik sunacağı gibi profesyonel bir izlenim bırakabilmeniz açısından da oldukça önemlidir. Ek olarak başlık kısmı üzerinden hangi alanda, hangi pozisyonda çalıştığınızı belirtmelisiniz. Böylece hesabınızı ziyaret edecek olan kullanıcıların sizi daha iyi ve kolay bir şekilde anlamalarını sağlamış olursunuz.

İkinci kısımda hesabınız içerisinde sahip olduğunuz yetenekleri, iş deneyimlerinizi eklemelisiniz. Bu noktada detay vermek, kendinizi en iyi şekilde tanıtmanıza yardımcı olacaktır. Linkedin profilleri genel olarak CV şeklindedir. Bundan ötürü iş deneyimlerinizi, başarılarınızı en detaylı şekilde anlatmış olabilirsiniz. Sizi daha kolay bulabilmeleri, işverenlerin değerlendirme yapabilmesi açısından da etkili olduğu bilinmektedir. Bir Linkedin profili oluşturmanın en temel adımlarından birisi ise bağlantı kurma olarak geçmektedir. Sektörünüzdeki diğer profesyonellerle bağlantı kurabilir, iş ağınızı daha geniş hale getirebilirsiniz. Bağlantı kurmak istediğiniz zaman ise hedefinizdeki kişinin profiline giriş yapabilir, “Bağlantı kur” düğmesine basabilirsiniz. Ancak bağlantı kurduğunuz kişileri rastgele seçmemeye, tanıdığınız kişileri eklemeye özen göstermelisiniz. Böylece hesabınızdaki bağlantılar çok daha güçlü ve güvenilir olacaktır.

Linkedin Hesabı Nasıl Açılır?

Linkedin hesabı açmak istediğiniz zaman ilk olarak resmi web sitesine giriş yapmalısınız. Siteye giriş yaptıktan sonra sağ üst kısımda yer alan “Katıl” seçeneğine tıklayabilirsiniz. Buraya tıkladığınız zaman sizden bazı bilgiler talep edilmektedir. Kayıt işin adınız, soyadınız, e-posta adresiniz ve şifreniz talep edilmektedir. Bilgilerinizi en güncel ve doğru şekilde girmeye özen göstermelisiniz. Ek olarak hesabınızın güvenliğinden emin olmak adına, güçlü bir şifre oluşturmalısınız. Karmaşık bir şifre oluşturmak da bu noktada etkili seçeneklerden biri olacaktır. Diğer kısımda ise profilinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Linkedin hesabı açarken profilinizi oluşturup en önemli adımlardan birini tamamlamış olabilirsiniz. Hesabınıza başlık, resim gibi eklemeler yaparak özgeçmişinizi oluşturabilirsiniz.

Linkedin Bağlantı Nasıl Kurulur?

Linkedin üzerinden sektörünüzdeki liderlerle, uzmanlarla iletişim kurmanız gerçek hayattan çok daha kolaydır. Bundan ötürü Linkedin bağlantısı kurmak, pek çok kişinin tercih ettiği yöntemlerden birisidir. Özellikle profesyonel ağını genişletmek, iş fırsatlarını arttırmak isteyenlerin kullandığı adımlar arasında yer almaktadır. Linkedin bağlantısı kurmak için ise ilk olarak profilinizi etkili şekilde doldurduğunuzdan emin olmalısınız. Hesabınız içerisindeki bilgilerin doğruluğu, güncel olması önemlidir. Özellikle yeterli ve doğru bilginin sunulması, karşınızdaki kullanıcıların güvenilirliğini kazanabilmenizde önemli bir rol üstlenmektedir. Sizler de gerekli bilgileri girmenizin ardından bazı paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Çeşitli sunum, makale veyahut proje paylaşımları kullanıcıların dikkatini çekecek seçenekler arasında yer almaktadır.

Bağlantı kurma aşamasını geçtiğiniz zaman Linkedin üzerinden önerilen kişileri gözden geçirebilirsiniz. Linkedin önerilen kişiler genel olarak sizinle aynı sektörden veyahut meslekten olan kişilerden oluşmaktadır. Ayrıca iletişimde olduğunuz kullanıcıların bağlantılarını da gözden geçirebilirsiniz. Bağlantı kurmak istediğiniz kişilerin hesaplarını inceleyebilir, onlarla ortak ilgi alanlarınızın olup olmadığını görebilirsiniz. Böylece bağlantı talebi gönderirken, onlara ikna edici bir mesaj da iletebilirsiniz. Bağlantı talebinizin kabul edilmesinin ardından iletişime geçebilir, işbirliği süreçlerini en verimli şekilde yürütebilirsiniz.

shutterstock 2276617587 scaled 1

Linkedin İçerik Paylaşımı Nasıl Yapılır?

İşverenler ve iş arayanlar için pek çok avantaj barındıran Linkedin platformu içerik paylaşma özelliğine sahiptir. Bu özelliği ile kullanıcıların etkileşimde bulunmalarını mümkün hale getirmektedir. İçerik paylaşımı, kullanıcıların sahip olduğu bilgileri, tecrübeleri diğer kullanıcılarla paylaşması gibi fırsatlar sunmaktadır. Böylece profesyonel bir ağın oluşması konusunda önemli bir etkisi bulunmaktadır. Linkedin içerik paylaşımı için dikkat edilmesi gereken bazı detaylar ise çok daha başarılı sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır. Doğru stratejilerle birlikte hazırlanan içerikler kullanıcıların ve şirketlerin tanınırlığının artmasını mümkün hale getirmektedir.

Linkedin içerik paylaşımı sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli nokta hedef kitleyi tanımak olarak yorumlanmaktadır. İçeriklerin paylaşılması sırasında hedef kitlenin belirlenmesi, buna uygun içeriklerin hazırlanması beklenmektedir. Bu sayede hazırlamış olduğunuz içerikler çok daha fazla kişiye ulaşacaktır. İçeriklerin düzenli ve sürekli paylaşılması da önem arz eden konular içerisindedir. İçerik paylaşımı için ise belirli bir plana sadık kalmalı, kullanıcıları detaylarla ilgili bilgilendirmelisiniz. Böylece marka bilinirliğinin artması yönünde etkili adımlar atmış olabilirsiniz.

İçerik paylaşımı sırasında kullanacağınız medya türünü özenle seçmelisiniz. Ek olarak ekleyeceğiniz görsellerin kullanıcıların dikkatini çekecek seçenekler arasından seçilmesi gerekmektedir. Bilgilendirici metin içerikleri, kullanıcıların içeriklerini kendi hesaplarında paylaşabilmeleri konusunda da etkili olan noktalardandır. Ek olarak içerik paylaşımı sırasında, link ile paylaşma için gerekli olan özeti eklemeyi ihmal etmemelisiniz. Böylece kullanıcıların yayınlamış olduğunuz içerik hakkında fikir sahibi olmalarını sağlayabilirsiniz. Akabinde içeriğinizin tıklanma oranını da arttırmış olabilirsiniz.