CRM Nedir? CRM Sistemi Nedir?

CRM yani Müşteri ilişkileri yönetimi, işletmenizin müşterilerle, hedef kitleyle olan etkileşimlerini yönetmeyi sağlayan bir teknoloji olarak bilinmektedir. İş hacminin büyümesi, iş ilişkilerinin geliştirilmesi gibi amaçlara hizmet etmektedir. Müşteri ilişkileri sistemi, şirketlerin müşterilerle olan bağının sürekli olmasını, ilgili süreçlerin en düzenli olacak şekilde yönetilmesine, kazanç oranlarının arttırılmasına destek olmaktadır. İletişim yönetimi, satış süreçleri gibi pek çok aşamada da etkisinin olduğu bilinmektedir. Ek olarak CRM araçları satış, pazarlama ve dijital pazarlama gibi süreçlerde müşterilerle olan etkileşimleri içerisine almaktadır. Böylece müşteri ilişkilerinin yönetimini çok daha kolay hale getirmektedir. Müşteri ilişkileri yönetimi sistemi çözümleri ile yeni müşteriler bulmak mümkündür. Ek olarak müşterilerle etkileşim halinde olabileceğiniz için destek ve hizmetlerin de sorunsuz ilerlemesini sağlamaktadır.

CRM Sistemleri Ne İşe Yarar?

CRM sistemleri çözümleri, şirketinizin müşterilerle olan ilişkilerinin güçlenmesini sağlamaktadır. İşinizin çok daha seri şekilde büyümesi, güçlü bağlar kurulması gibi katkılarının olduğu bilinmektedir. Ek olarak CRM Sistemlerinin kullandığı veriler müşterilerin web sitesi, telefon numarası, e-postaları gibi bilgileri kapsamaktadır. Böylece elde edilen veriler üzerinden detaylı analizler yapılabilmektedir. Şirket faaliyetleriyle ilgili pek çok haber bulunmaktadır. Söz konusu haberlere CRM sistemleri sayesinde anlık olarak, kolayca erişim sağlayabilirsiniz. CRM aracını kullanarak müşteri ilişkilerinizi düzenlemeniz de mümkündür.

Şirketlerin sahip olduğu müşterileri, günlük aktiviteleri, etkileşimleri yönetmek amacıyla kullandığı sistemlerden birisi CRM sistemi olarak bilinmektedir. Pazarlama süreçlerinde öne çıkan bu yöntem, kampanyaların en doğru zamanda müşterilere iletilmesini sağlamaktadır. Diğer yansan satış temsilcileri için hızlı ve doğru tahminde bulunma fırsatı sunmaktadır. CRM sistemi ile birlikte birden fazla kuruluşun, e-ticaret faaliyetlerinde hızlı adımlar atması mümkündür. Ayrıca müşteri ihtiyaçlarının anlık olarak karşılanması kolaylaşmaktadır. CRM nedir sorusuna cevap olarak müşteri ilişkileri sisteminin müşteri ilişkilerini geliştirmeye katkı sağladığını söylemek mümkündür. Yönetim açısından önemli olan pek çok faaliyetin otomatik olarak yerine getirilmesinde rol oynamaktadır. Böylece sadece profesyonel sonuçlar almanızı değil, zamandan tasarruf etmenizi de sağladığı bilinmektedir.

crm programi nasil kullanilir

CRM Sistemi Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

Müşteri ilişkileri sistemini kullanmak işletmeler açısından pek çok avantaj sunmaktadır. Söz konusu avantajlardan söz edecek olursak;

  • Müşteri ilişkileri sistemi işletmelerin müşterileri ile arasında olan iletişimin çok daha kolay olmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda hep aynı hem de farklı departmanlarda çalışan personellerin iletişimini de kolaylaştırmaktadır. Müşteri ilişkileri sistemi çözümleri sayesinde çalışanların müşterilerle iletişime geçme şeklini izlemek de oldukça kolaydır. Ayrıca çalışmalarınızdan aldığınız geri bildirimleri çoğaltma konusunda önemli bir etkisi vardır. Şirket içerisinde tek bir sistem kullanarak bildirimlerin iletilmesi, e-posta ve çalışmaların gönderilmesi mümkündür.
  • Müşterilerinizi çok daha iyi tanımanız, anlamanız açısından müşteri ilişkileri sistemi büyük bir öneme sahiptir. Satış fırsatlarının birlikte sunulması gibi artılarının olduğu bilinmektedir. Söz konusu avantaj müşterilerinizin daha kazançlı ilişkiler geliştirebilmesini sağlamaktadır. Ek olarak müşteri kitlenizin mutlu müşterilerden oluşmasında da önemli bir etkisinin olduğu bilinmektedir.
  • CRM Sistemi, bağlantılarınızın yönetilmesi, etkileşimde olduğunuz müşterilerin bilgilerinin bir araya getirilmesi gibi avantajlar sağlamaktadır. Böylece satın alma stratejilerinizin sonuçlarını, farklı kanallarda gerçekleşen iletişimleri kolayca kontrol edebilirsiniz. Müşterilerinizin davranışlarını anlamak, sonuçları daha iyi hale getirmek gibi avantajlarla buluşabilirsiniz. Böylece işletmenizin sektörünüzde güven sahibi isimlerden biri olmasını sağlayabilirsiniz.
  • Günümüzde pek çok müşterinin seçimi, desteklerin hızlı ve kişisel olmasıdır. CRM sistemini kullanarak kaliteli bir hizmet alabilirsiniz. Ayrıca müşterilerinizin sipariş ettiği ürünleri hızlıca görebilirsiniz.
  • CRM uygulamasını kullanmak, işletmeniz için kolay ve hızlı çözümlerle buluşmanız anlamına gelmektedir. Bulut tabanlı bir sistem olarak bilindiğinden kurulum için ek bir çaba harcamanıza gerek kalmamaktadır. Tüm bu avantajlar, masrafların azalmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda güncelleme programlarında harcadığınız zamanın da en aza inmesine yardımcı olmaktadır.
  • Doğru bir Müşteri ilişkileri sistemi seçimi yaptığınız zaman, işletmenizi eskiye kıyasla çok daha kolay bir şekilde yönetebilirsiniz. CRM sistemi sayesinde çalışanlarınıza yeni görevler verebilir, süreçleri zorlanmadan, profesyonel bir şekilde yönetebilirsiniz. Sistem içerisinde çalışanlarınızın tamamladığı görevleri de takip edebilirsiniz.

CRM Sistemi Seçerken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Müşteri ilişkileri sistemi seçimi yapacağınız zaman dikkat etmeniz gereken bazı detaylar bulunmaktadır. Çünkü seçim yapmak, çoğu zaman karmaşık bir hale gelmektedir. Şirket yöneticileri ve çalışanlar için süreci kolaylaştıran bazı maddeler bulunmaktadır. Sizler de CRM sistemi seçerken bu yöntemleri kullanarak daha kolay bir şekilde karar verebilirsiniz.

  • Müşteri ilişkileri sistemi programı seçmeden önce işletmenizin nelere ihtiyaç duyduğunu, sektör içerisindeki beklentilerinin neler olduğu belirlemelisiniz. Mevcutta kullanmakta olduğunuz yönetim araçlarının nasıl kullanıldığını gözden geçirebilirsiniz. Böylece sisteminizin artılarını, eksilerini not edip, talep ettiğiniz alanlara odaklanabilirsiniz.
  • Günümüzde kullanılmakta olan teknoloji gün içerisinde sürekli olarak aktif durumda olmamızı zorunlu kılmaktadır. Müşteri ilişkileri sistemi seçimi yaparken dikkat etmeniz gerekenlerden birisi erişilebilirliktir. Verilere her yerden erişebilmeniz, uzaktan çalışabilmenizi sağlamaktadır. Çalışma alanlarının esnek olması, şirket faaliyetlerinin devamlılığı açısından da önemli bir noktadır.
  • Şirketinizin iş hacminin artması, başarının getirilerinden biridir. Müşteri ilişkileri sistemi seçimi yaparken bu özelliği ön planda tutmalısınız. Yani müşteri ver tabanınızın büyümeye uyumlu olması gerekmektedir. Böylece daha doğru bir seçim yapmış olursunuz.
  • CRM çözümleri, işletmenizde yer alan müşteri bilgilerini, verileri yönetmekle ilgilenmektedir. Sizler ilk kez yeni nesil bir Müşteri ilişkileri sistemi kullanmayı düşünüyorsanız pek çok materyal girişi yapmanız gerekecektir. Bu aşamada elektronik tablo, iletişim bilgileri ve kartvizit gibi pek çok önemli materyali destekleyen bir seçim yapmalısınız. Aynı zamanda dosyaların dışa aktarılabilmesi de önemli kısımlardan birisidir. Tüm bu seçeneklere dikkat ederek Müşteri ilişkileri sistemi seçimini yapıp, işletmenizin sektör içerisindeki başarı seviyesini büyük bir oranla arttırabilirsiniz.