ADS Nedir? Google ADS Nedir?

Google ADS, reklam vermek isteyenlere destek olmak amacıyla Google tarafından tasarlanmıştır. Başarılı bir platform olmasının yanı sıra kullanıcılara sahip olduğu geniş platform yelpazesini de sunmaktadır. Google ekiplerince geliştirilmiş olan bu platform ilk olarak 23 Ekim 2000 tarihinde yayınlanmıştır. Google ADS ile reklam vermek, sitenizin görüntülenme sayısının büyük oranlarla artmasına yardımcı olmaktadır. Reklam verdiğiniz anahtar kelimelerin kullanıcılar tarafından fark edilmesini sağlamaktadır. Aynı zamanda ürün ve hizmetlerinizin internet kullanıcılarına tanıtılmasında önemli bir rol üstlenmektedir.

Eski adıyla Google Adwords, ücretli bir şekilde hizmet vermektedir. Kısa bir şekilde açıklamak gerekirse bu program içerisinde işletmeniz ve ürünlerinizle ilgili anahtar kelimeler kullanabilirsiniz. Kullanacağınız anahtar kelimelerin araması yapıldığı zaman ise reklamla karşılarına siz çıkabilirsiniz. Örnek verecek olursak da bir site sahibinin sitesini, yalnızca ismini aratarak bulmanız mümkündür. Ancak sitenin ismini değil de sunduğu hizmetleri arattığınız zaman farklı firmalarla da karşılaşabilirsiniz. Bu da rakiplerle karşı karşıya gelebilmeniz anlamına gelmektedir.

Aynı sektörde rakipler de bazı çalışmalar yapmış olabilmektedir. Bu noktada SEO açısından güçlü konumda olan öne çıkmaktadır. Alt sıralamalarda kalan pek çok sitenin olduğu gözlemlenmektedir. Sizler de rakipler arasında ön planda yer almak istiyorsanız doğru bir strateji belirleyerek ilerlediğinizden emin olmalısınız. Google Adsense tarafından tanınmak, reklam vermek gibi aşamaları kurgulamaları ve avantajlardan, dezavantajlardan yola çıkarak ilerlemelisiniz.

Google arama motoru payı incelendiği zaman yaklaşık olarak yüzde yetmiş beşlik payı barındırmaktadır. Günümüzde aktif bir şekilde internet kullanımı olan kişiler Google girişi yapmaktadır.  Bu da saniye başına milyonlarca arama yapıldığı anlamına gelmektedir. Aramaların hepsi de kendi markanızı ön plana çıkarabilmeniz, sitenizin trafiğini arttırmanız gibi avantajlar sağlamaktadır. Google ADS ile ücretli bir çevrimiçi reklamcılık hizmeti alabilirsiniz. Ziyaretçileriniz anahtar kelime araması yaptığı zaman sonuç sayfasında görünür olabilirsiniz. Anahtar kelimelerin ücretli bir şekilde reklamının yapılmasını sağlamaktadır. Google ADS reklamları için ise takip etmeniz gereken bazı adımların olduğu bilinmektedir. Tüm bunlardan söz edecek olursak;

  • Öncelikli olarak pazarlama hedeflerinizi belirlemelisiniz. Belirlemiş olduğunuz hedefler ise marka tanınırlığını arttırma, trafiğinizi yükseltme, ürün satışını arttırma, insanları ziyarete teşvik etme gibi seçeneklerden oluşmaktadır.
  • Reklam çalışmalarınızın sonucunda ulaşmak istediğiniz kitleyi de belirlemeniz önemlidir. Hedef kitlenizi belirleyerek ilerlemeniz başarı oranınızı olumlu yönde etkileyebilmektedir. ADS kullanımı sayesinde hedef kitlenizin cinsiyetine, yaşına, coğrafi bölgesine göre hareket edebilirsiniz.
  • Pazarınızın, pazardaki rakiplerinizin belirlenmesi gerekmektedir. Pazar değerlendirmeleri yapmanız sizin faydanıza olacaktır. Faaliyet göstereceğiniz ortamı biliyor olmanız, nasıl bir konuma erişmek istediğinizi belirlemeniz emin adımlarla ilerlemenizi kolaylaştıracaktır. Rekabet analizi yapmanız da geri dönüş oranlarınızın artmasında önemli bir artı olarak yorumlanmaktadır.
  • Reklam çalışmaları için belirli bir bütçe ayırmanız da önemlidir. Google reklamları için harcayabileceğiniz bütçeyi önceden belirlemelisiniz.
  • Reklam kampanyası oluşturmadan önce faaliyet alanlarınızı belirlemeniz, rakiplerinize göre planlama yapmanız gerekmektedir. Aramalarınızın sonucunda talep ettiğiniz sözcükleri tanımlayabilirsiniz. Hazırlık aşamasında, reklam oluştururken anahtar kelime seçimlerinizle ilerleme kaydedebilirsiniz.
  • Sitenizin mobil için uyumlu olduğundan emin olmalısınız. Günümüzde mobil uyumlu siteler ön sıralarda yer almaktadır. Aynı zamanda Google aramalarının büyük bir çoğunluğu mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirilmektedir. Mobil uyumlu olmayan sitelerin ziyaretçiler tarafından tercih edilmediği de gözlemlenen durumlardan birisidir.

Eski dönemlerde markaların, şirketlerin tanınırlığının artması için broşürler kullanılmıştır. Radyo ve televizyon reklamları da sıkça tercih edilen seçenekler arasında yer almaktadır. Günümüz standartları içerisinde bu reklamların dijital mecralardaki yerini aldığı bilinmektedir. Şimdilerde Facebook, YouTube, Instagram gibi platformlarda reklam verilmektedir. Popülerleşen bu reklam seçenekleri yeni döneme ayak uydurmak isteyenlerin muhakkak atması gereken adımlardan birisidir. Markanızı büyütmek ve sektörünüze uyum sağlamak için dijital reklamları kullanmanız gerekmektedir.

google ads danismanligi qah7scy35ui85j8ip0vwxjv8p1n7v4uxozogf8mgz4

Google ADS, işletmelerin ürün ve hizmet aramalarını sağlayabilecek başarılı çalışmalardan birisidir. Etkin ve doğru bir şekilde kullanılması halinde taleplerinizle bir araya gelmenizi sağlamaktadır. Google içerisinde reklam verdiğiniz zaman arama motorunun ilk sayfasında görünebilirsiniz. Doğal aramaların üstünde görünebilirsiniz. Konumunuzun daha iyi bir seviyeye ulaşması için ise Google reklamlarını kullanabilirsiniz. Ülkemizde birinci sırada olan Google arama motoru ile reklamcılık çözümleriyle bir araya gelebilirsiniz.

ADS reklamlarının diğer platformlardan ayrılmasını sağlayan en önemli nokta reklamların sunulma şekli olarak bilinmektedir. Instagram ve Facebook reklamları neyi satın alacağınız gibi konularla ilgili tahmin yürütmektedir. Ancak ADS reklamları kullanıcılara farklı hedeflerle ulaştırmaktadır. Potansiyel müşteri kitlenize aktif bir şekilde görünmenizi kolaylaştırmaktadır. Ayrıca Google ADS, dijital pazarlama aşamasında uzmanlarla kolayca iletişime geçmenizi sağlamaktadır. Kendinizi geliştirmeniz, markanızı daha iyi bir seviyeye ulaştırmak açısından oldukça faydalı olduğu bilinmektedir. Bundan ötürü de pek çok markanın ilk reklam tercihlerinden biri ADS şeklindedir.

Google Adwords Reklamları İçin Ne Kadar Bütçe Gerekir?

Google reklamlarından faydalanmak istediğiniz zaman sitenizin ziyaretçilerinizin dikkatini çekecek seviyede olduğundan emin olmalısınız. Reklam kampanyası başlatmak istediğiniz zaman ise herhangi bir ücret sınırlamasıyla karşılaşmazsınız. Sizler kampanyayı başlatmadan önce düşük bir maliyet kullanarak test yapabilirsiniz. Reklam süreçlerinde ise bütçenizi en iyi şekilde kontrol edebilirsiniz. Bu sayede kampanya içerisinde günlük belirli bir bütçe belirleyebilirsiniz. Google içerisinde yapmış olduğunuz planlı çalışmalar sayesinde aşırı harcamalardan da korunmuş olabilirsiniz. Ek olarak sadece tek bir reklama tıklandığı zaman ödeme yapıldığını unutmamalısınız. Kişi Google içerisinde reklamınızı görebilir fakat tıklama yapmıyorsa, ödeme yapmanıza gerek kalmaz.

Ücretlendirme, tıklanma başına olacak şekilde gerçekleştirilmektedir. Google Adwords reklam sıralamanız için ise dikkat etmeniz gereken bazı detaylar bulunmaktadır. Sizler teklif belirlemeli, reklam kalitesini oluşturmalı ve bu detaylara uygun olacak şekilde ilerlemelisiniz. Böylece büyük bütçeler harcamak zorunda kalmadan pek çok markanın önüne geçebilirsiniz.